Wednesday, December 07, 2005

new environment...

in my work place.. on my left .. 1 row.. 4 tables..seated by Ravi, Subbu, Rakhi, Jags (my boss-Manager RT). on my side ..Raju, Nellyn, ME, Irene.. huhhh..just imagine .. aku dikelilingi oleh warga2 asing yang tak reti cakap melayu (except Nellyn ad iRene)... adeh la.. pening gak memule dpt instruction dr diorang, suh buat tu.. ajar cam ni...ajar bende tu.. tapi yennade... so difficult to understand what they are talking maaa... begulung semacam...aku tanye kak nellyn.."kak nellyn..diorang ckp ape sebnarnye"ouhh kak nellyn terrang le balik kat aku... ouhh..tu rupenyer..asal teruk sgt nk paham nih! ye arr memule mmg cam gitu..kak nellyn pun dulu mcm tu.. dh company ni dorang yg punye..founder die.. Mr.Harish Nim..from India..so of coz staff dorang2 tu sume dr kaum yg same..even die punye HQ kat s'pore. tapi majority staff die India mari arr....lagipun..dorang kate(Recruiters la kate)..org India better than others in IT.. is it true???!!!aku tak berape sure bab nih....tapi kekadang aku perasan gak..mmg byk indian yg power bab2 programming and networking nih..tapi keje aku tak relate pun ngan programming..hehhee..alhamdulillah..janji aku suke wat keje nih...cumenye kene blaja cakap omputih slang india..sbb diorang tak pahammmm..huhuuuuuuuuuuu
ganbatte naaaa!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails