Friday, September 08, 2006

sembang2..

malam semalam yakni hari rabu malam... tengah makan malam ngn kak long..
aku borak-borak ngn kak long.. kutip pengalaman dr org yg lebih berpengalaman..

"long, hang dulu masa tunang ngn abg min , abg min mai dak??"
kak long: abg min mai... tapi bapak dia tak bagi masuk dlm.. dia duk luaq ja.. dr duk kat luaqqq.. nuunn kat bawah pokok jambu... peh tu.. intai sikit..sikit..sikit.. tengok2 dh ada depan berandaa dah... abah buat dia syttt.... jangan ckp apa2...
"oo.. hehe... tapi mesti dia nak dengaq apa depa bincang kan?" masa tu hantaran ngan mas kawin hang beghapa? hang yg tetap ka?
kak long: mak ngn abah laa tetap.. tapi b4 tu.. abg min dh tnya mak dah... beghapa suma.. mak habaq la jumlah dia.. tp roughly la.. masa tunang baghu bincang betui2.. siap berapa bekas hantaran masa kawin... ikat berapa lama.. setahun ke..sengah tahun ke... nk kawin terus pas tu ke...
"cam tu kaaaa!! mana p tau.. demin tu dh laa anak sulung.. mak ayah dia tak penah ada pengalaman lagi bab-bab nihh.. tu yg dia duk tanya aku tuu.. aku masa zaman hang dulu2..mana aku amik tau lagi..masa tu aku kan kanak2 ribena lagi...heheee
kak long: kalau mak bapak dia tak dak pengalaman..besanya hantaq wakil ja.. wakil yang cakap semua tu.. mak bapak dia dengar je la.. time nak sarung cincin baghu mak dia buat...
"hurmm tu la..."tak pa ni saja tanya jaa...." hehee....
kak long: mmg la kena tanya... kalau tak tanya macam mana hang nak tau.. masa ni laa pengalaman tu semua berguna..
sedaq tak sedaq aku makan mi hailam dah habihh semangkuk.... erkk.. alhamdulillahhh... =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails