Monday, April 28, 2008

ade lagi?

aik?! kata last week nk start cuti ari ni...
apsal dtg keje lagi? hurmmm... betapa ghajinnye aku dtg keja even dh x larat...
sbnarnye mmg mls nk dtg pun... tp menggagahkan diri sendiri .. atleast smpai abih bulan 4 ni kan... so xde la lama sgt cuti (bleh save cuti utk lain2 kegunaan di masa akan datang)...

seperti yang dirancangkan... weekend lpas me and encik ibbi telah ke kelas antenatal anjuran azzahrah...
pepagi ahad tu... set jam cam ari2 kerja yg biasa.. bangun awal sekali... pgi sarapan nasik lemak best kat Ramal Junction tu... hurmm... ilangkan kempunan sblm aku bepantang...
sedap sgt nasik lemak tuu.. =) puas hati makan....dlm kul 8.45 tuh ktorang dah tercongok di azzahrah... pas register dpt Goodies beg dr enfagrow - (mcm2 ada dlm tu...ie pamplet, notebook, pen, sample susu etc)... pas mendaftar, ktorang amik tempat di belakang sekali.... kunun senang nk p toilet... nk bgn duduk... ramai jugak org2 yg dh amik tempat memasing..
kelas bermula sharp pkul 9.00am... oleh Dr. Noraini (Dr. check up aku gak ni..) dgn topic Pregnancy and delivery... bla bla bla... (byk laa die ceramah.. tp aku dh mls nk type)...
tp.. yg menarik perhatian aku... gambar2 yg die letakkan dlm slide show dia stage of labor...
ade 3 stage..
1st stage.. masa pembukaan serviks.. (0cm to 10cm)..
2nd stage.. mase baby nk kuar la kan...
3rd stage... masa baby dh kuar and proses nk kuarkan uri n nk repair merepair (jahit klu perlu)..
huuhhh.. masa nengok pic2 tuh... aku sgt teruja.. dan aku sebenarnya mcm intai jek pun... ekceli aku takut sbenarnya tengok gambar2 mcm tu.... heheee.. camane nih???

abih topic tu...sambung ngn epidural antara senyuman dan kesakitan! heee.. tajuk pun nk promote epidural.. =) mesti le die bg byk advantages guna epidural kan..
aku ckp ngn bi...kalau dh tgk aku sakit truk sgt tu.. bagi je la epidural... mmg la nak rasa sakit beranak camane kan.. tp begantung kepada keadaan.... =)

makan2 time.. mkn nasik ayam.. kre brunch kut (breakfst+lunch)...

smbg lak topic fiqh ( dlam mendidik baby bla bla bla.... )
lagi... lpas tu psl breast feeding.... =)
masa topic fiqh tu.. ustazah tu ade sebut psl mkan kurma.. abih je kelas, aku ajak ibbi pegi warta.. nk cr kurma.. heehee....
so kitorang pun beli kurma pas tu.. n jumpe plak my besh pren...merangkap x-housemate ibbi.. si Jamy.. lame ktorang xjumpe die...lepak2 kt pizza warta tuh.... pas tu petang balik meronda (eksesais bejalan2 di Jusco Equine ngn Giant Kinrara...)
smpai umah... keletihan yang teramat.... dicampur dengan kaki aku yang telah membengkak mcm kaki gajah...

aaar... lupe lak.. aku nk bagi 10 bntang besama A++ untuk ibbi sepanjang kelas antenatal tu... die xbenti2 menulis... buat nota.. rajin sungguh dia!!! smpai aku plak tetanya... B... tulis apa tak abih2 tu? hehee... rajin.. rajin.... aku? aku dengar jek.. rsa cam leh ingat suma la kan...hehee...

4 comments:

emi said...

sungguh rajin mr themint ek..sungguh bertuah bersuamikan dia..take care ok

Elyn said...

eh u dh bape weeks ek??? heheheh

eiNa a.K.a Mrs.tHeMint said...

tuu la emi.. die je yg duk menulis xhenti2..

elyn.. me at 36weeks by this week..
hurrmmm.. ari2 duk countdown jerk nih...

Nazuha said...

eina.. thanks for visiting my page. my due lebey kurang you jek.. mine 28th May. tapi rase mcm awal jek nih.. *dup..dap..dup..dap..*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails