Monday, August 11, 2008

oGoSHHH!!!



setahun nan lalu.. bulan 8 adalah bulan paling sebok bg aku..
almaklumlerr nk jadi raja sehari.. =)
dan kini dah nak setahun perkahwinan kami..
cepat sungguh masa berlalu..
sambut 1st annyversary ngn Baby!!! =) amatlah bermakna utk kami..
Anugerah yang tak ternilai dari-Nya...
bergelar isteri bukanlah satu tanggungjawab yang mudah.. apatah lagi menjadi Ibu..
bukanlah syiok2 kawin.. syiok2 main mama daddy... main rumah2.. main masak2...
"ini bukan main-main.. ini betul-betul.." bakkata Pak Ajis Sattar dlm filem P.Ramlee.. Pendekar Bujang Lapok..


Alhamdulillah.. segala cabaran dan dugaan kami tempuhi dengan hati yang tabah.. Kalau nak kata tak penah gaduh langsung tu ...tipu la kan.. sedangkan lidah lagi tegeget.. inikan pula manusia berlainan hati dan minda.. Ade je pertelingkahan mahupun salah paham antara kami.. tp mcm biasa.. dh ilang marah nnt bebaik semula.. adatla kan..


n sampai sekarang pun mcm pasangan berchenta.... lalalaaaaa... suke2 pakai baju sama kaler.. suke2 main kejar2 dlm umah.. suke2 lawan baling bantal.. suke2 mandi sama2... suke2 buat mcm2 benda same2... bertuah sungguh aku dpt encik suami ku itu.. kekadang kalau aku xlarat.. keja umah die yg tlg buatkan.. masak nasi goreng pun selalu... hehee.. selalu kitorang kalau masak2 ade peraduan berapa bintang.. klu aku masak something2.. cthnye sweet sour (telor).. dapat 5bintang... makan abih dan betambah2 pinggan... n kalau Ibbi masak nasik goreng hailam aku akan bagi bintangnya jugak..


tapi.. tapi... kami belum pegi honeymoon lewww!!!! kikikiii... sepatutnye tawun lepas aku p honeymoon la kunon... tp masa tu sgt packed.. n plan nak pegi lepas raya bulan 12 thn lepas.. alih2 bln posa tawun lepas gua sudah mabokk2 lorrr... upss.. puasa ku belum berganti habis!!cemana nak buat nih!? wajib bayar Fidyah nih....
nak p honeymoon tawun ni pun xleh jugak.. sbb baby masih kecik.. tp ade gak aku plan nak p ujung taun ni.. tinggal la baby kt Tok di kampung.. so kami leh berpoyer2 lagi....

hurmm.. actually aku tgh pk nak celebrate 1st annyversary nih.. ape nak buat ekk..
btw.. pada ari yg sama..ada kenduri cik tomme besama lokman.. dan kawan b.. syazwan besama Julia..

haihhhh.. kije?! what a Monday Bluessss...







5 comments:

mzrh said...

ehem.. reminisce the journey nampak.. hihi...
you guys really sweet together...semoga kekal bahagia hingga akhir... amin.

azzamoro said...

happy anniversary kak ina..:)

emi said...

oit, mandi sama2 pun nak cite ke..shhhh diam2 sudah la hu3..btw,hepi anniversary..semoga berkekalan hingga akhir hayat..

eiNa a.K.a Mrs.tHeMint said...

ahh.. lame ko xkomen blog aku emi..
ingat ko dh lupe nak jejak sini..

emi said...

aku ada je msk..tak tau nak komen apa je..dl bakal mak2 org je yg bercerita..mana blh nak msk hu3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails