Tuesday, September 09, 2008

nursery ke babysitter?

lepas satu.. satu...
sekarang nih.. aku kompiuss lak.. nak anta Aira ke nursery ke kat babysitter(shikin) ..
situasi nye begini...
Nursery tu baru 3 bulan aku anta.. n dalam 3 bulan nih dah 5 orang baby sitter betukar ganti.. bibik yang setia tu dh balik indon.. n baby sitter yang lain remaja2 melayu yang sangat mude...
tapi sejak ade sorang baby sitter baru nih..(xbaru sangat laa.. ade dlm 5 minggu dah ) die cam OK n sangat caring.. satu hari tu die tanya aku.. nape anta bb kat nursery.. nape x cari baby sitter ke pengasuh ke? die ckp nusery tu skang dh ramai baby.. skang dh ada 6 baby dengan 2 pengasuh yg silih berganti.. tak masuk dengan budak2 besar dlm setahun lagi... n derang jage baby lebih kurang je... DIA OFFER NAK JAGA AIRA .. hurmm.. maka aku kena la pikir2 positip ngan negatip nye.... skang ni aku sll gak check ngn dia aira ok ke kat sekolah? meragam x? nangish x? but.. sampai skang.. aku still xleh nak buat keputusan...
mmg la ok kan... baby sitter jaga.. atleast die leh bagi pehatian kat Aira jek..paling2 kalau die nak jaga ramai2 pun 3 org baby ke.. still manageable la kan...tapi nape aku still xleh nak buat keputusan ekk? haihhh... maybe sebab

  1. agak jauh dr umah aku.. skang dr umah ke nursery 5minit jek.. kalau kt nursery baru dlm 15-20minit...
  2. kurang yakin(mane tau baru jage sebulan pastu die nak cr keje lain ke plak kan)
  3. babysitter nih baru kawin.. n baru pindah.. aku agak fobia maybe jugak tepengaruh mcm dlm paper2 n dalam forum yg cite psl baby kene dera, mrh2 etc..

tapi ade gak positifnye.. setakat pemerhatian aku skang ni die nampak sangat caring dan baik..boleh bagi perhatian .. n jaga Aira mcm jaga anak sendiri.. aku pun xrisau sgt sbb tau mmg die jaga Aira sorang je.. so HOW? aku cakap ngn die,, nak gi tengok umah die dulu.. aku kan suke survey... nak tgk environment rumah... sesuwaaii ke idak.. selamat ke idak... aku tak janji la nak anta tp aku cakap kalau sume OK aku nak anta pas raya.. tp.. mcm mana nih smpai skang aku belum buat keputusan... =(

ps: pls bagi pendapat to me...

3 comments:

Sue@MamaMaryam said...

pk betul2 ok.. dua2 ada kebaikan dan keburukkan.. tp pd sy elok anta kt babysitter dl..besar sket br ke nursery pasal dia dah leh bdikari.. so x bimbang sgt..

Elyn said...

haah eina pikir betul2 dulu. i prefer antar babysitter pasai bb kecik lai n nk perhatian lebih.

eiNa said...

tu la.. tapi jauh laa plak..
kalau nak anta bby sitter kena kuar awal le sket!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails