Tuesday, October 28, 2008

masak untuk makan...makan kena masak..

syiokknye weekend panjang2 kan... 3 hari pun rasa x puass...
apsal dipavali xde 2 ari public holidays arrhh???
...hishh..melampau lak aku.. nak cuti sendiri2... apply AL lor....
so, weekend nan indah lalu...

sabtu, aku telah menyakitkan buntot Aira dengan membawanye ke klinik utk di jabb... 5 bulan, last timbang aritu 7.8kg... pas tu yang sabtu tuu 8kg je.. naik 200g...2minggu naik 200g.. tp napa Aira mcm nampak susut jek.. may be sbb dia dah mula lasak..

sabtu kitorang membizikan diri dengan mengemas umah yang dh mcm tongkang pecah.. lipat baju yang menimbun..dobi baju for the whole week... mengemopp umah... hishh penat tauu... tapi puas hati tengok hasilnye.... mula la berangan angan lagi..kan best kalau ada umah sendiri... (bukan umah sewa).. leh decorate lawa2.. curtain indah indah... perabot cantik cantik.... ni umah sewa nak paku sebijikk pun pk 8 kali... .. tak besh...

ahadnye...dan seperti yang dirancang, walaupun tak ramai yang join... but still meriah... dengan kedatangan kengkawan, Linda wif shasha , kak anna wif suffiya, kak as wif adzriq ngn fit, n zizo...
mulanya suspen gak kalau reramai dtg, mak cik nih dah laa xpandai masak kan...stakat 2 3 org makan, berani la aku masak..tapi... hentamm aje laa masak sempoi2... takat2 spagethi tu leh la menggagahi diri.. tak kan nak jamu spagethi je.. sian kengkawan aku dr jauh2 datang.. tambah menu, buat nasik impit sket2... ngan kek batik dr resepi cik mazrah ari tu.. hehe.. seb baik menjadi sume masakan ai... kalau tak, malu denn.. dah le terorr bebenorr masaknye..
then follow derang pegi beraya di umah Linda.. kat umah linda, pes time makan mihun siam singapore, sedapp weii... aku suke kuah dia.. manis manis pedas gitu.. betambah pinggan la makan... pas lepak2 jap, tengok sundel bolong..tapi xdan habis sbb kitorang meneruskan destinasi ke umah Geetha, biasa laa, Aira kalau dah ngantokk dia kan kuat ngamuk.. asal ngantuk je ngamuk.. so bile ngamuk kena le gerak.. dah dpt tido sket dalam keta, sampai umah Geetha pun dia smbg tdo dia... umah Geetha, makan lagi!! nasik beriani ayam.. ni pun sedap.. kak anna ngan slumbernye taapau.. hehee.. sempoi la... selesai di umah Geetha, kami mengundurkan diri... sbbnye malam tu ada makan2 kat seksyen 8, BBB.... tapi sampai umah je sume dah keletihan.. kansell la pegi kt seksyen 8 tu....

seninn.. hari merehatkan diri.. tapi bosan la kan rehat je.... test masak2 pun best jugak.. since aku yang jahil memasak ni kena la pandai kan diri untuk memajukan diri sendiri.. ye tak? bukak buku masak masak yang kak lang adiah kan khas untukk aku.. selak2 .. hish... tom yam ni nampak cam sedapp jek.. Bi, tengahari makan tom yam naa... terus.. gegass aku pegi kedai runcit depan tu... beli2 barang... balik umah besilat didapur..dah tak irau Aira dah.. Aira syok main ngan daddy dia tuu.. senang laa aku nak masak... hasilnya... superb beb!! (kene la puji sendiri kan...) .. pas tu celur plak bihun... jadi bihun tom yam... heheee... pas ni lagi semangat den nak masak nihhh...

cepat la cuti panjang2... hari cuti jek leh masak macam2...

tapi kan... rasa macam diri ini sudah gemok!! sebabnye mukanya makin bolatt... huhuuu... tak mo gemukk.. nak diet!! nak diet!!! harus aku kena ingatkan diri sendiri... diet laa wahai cik azlina.. nanti baju2 suma x muat.. huhuu...

den masak2 ni nak suh laki den gemokk... bukan den yang gemok... tapi laki den ni susah sangat nak naik badannya..naik pun kat perut je.. cam ne tu?

cam ne nak dukung aira nnt ?cam ne?

6 comments:

mummyshasya said...

wah..rajin nyer kak eina masak..masak lah lagi boleh finaz ngan shasya datang umah..hehe..

emi said...

rajin btl kwn aku ni msk..bila la dpt nak g umah ko ek..

eiNa said...

rajinn apenye finaz.. org len dh siap leh masak untuk kenduri/majlis besar2 lagi ar..kta baru nak belajaq...

emi.. mai je laa umah aku..pintu umah aku tu depan jalan...klu ko lalu p jusco equine ke..giant kinrara ke.. singgah le klu sudi..

Salina Inzaghi said...

sori ler takleh join korang jln2 raya hari tu..huhu organiser sendri kena canx last minute :p~

eiNa said...

tu la pasal... organizer pun xdpt attend...:P yg penting kta enjoy!!!

Magnificent Moments of Life said...

nani, sampai hati ko buat kitaorg mcm tu. Rugi ko, spagheti Eina sedap and marbeles skali

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails