Thursday, January 24, 2008

hypertension? high BP

OMG!! im having hypertension aka high bp oredi?
how come mehh....
actually last monday... after had lunch with my colleagues ..
i felt like very dizziness.... very very headache and my eyes like blur ...
plus... i ate black pepper dry chilli chiken during that time( tengok amoi sorang tu mkan cam terliyurrr jekk)...
supposed pegnen people cannot eat black pepper or something spicy.. but me!! to addicted to spicy and hot food...

so..panahannye aku kena laa gastric jugak di hari itu... di tambah dengan pening kepala... ditambah lagi dengan preassure keje wlupun indirect aku x di preassure oleh boss aku... tp as a team member aku terase jugak la...

ok la.. tu je dulu apdet saye.. habaii...........

Monday, January 14, 2008

umah baru... =)

penat nye sangat2....
2 hari yang lepas adalah hari operasi pindah dan angkat barang2...
malam tadi..malam pertama bemalam di umah sendiri...
umah ku syurgaku.... =)
simple jek umah aku... xde perabot bebagai-bagai...
kat hall.. ade rak tv... ade rak buku...
kat dining hall.. ada set meja makan untuk 4 orang..
kat dapur ada kabinet dapur..... ada rak pinggan...
kat bilik tdo.... ada katil... ada lemari baju... ade tempat gantung2...
tu je kut... hehee... sket je kan?
lain2 nye blum abih men shopping...

che bu plak kena masuk ICU...
2 weeks... mmg kena overhaul sume sekali...
overhaul? erkk... $$$$ lagi..... haihh.... sabo je ler...
sekarang ni tepakse aku tumpang pegi keje ngn kak hirda...
nasib laa bejiran dengan kak hirda... satu office dan satu taman...

memang beshh umah baru... pantang teletak barang sepah2.. mmg kena bebel ngn aku...
aku pun same... pantang sepah barang merata-rata... pasti encik demin membebel kat aku jugak...

alermakk... gambar umah dh amik... tp blummm upload lagi.. nanti2 la... =)
ok then.. smpai jumpe lagi....

Tuesday, January 08, 2008

new year.. new look....new "size"

<----- gambar 1...

<------ gambar 2

Cerita Gambar 1
itu dia si themint yang butak... :P
"B... "bobot"..... " pujuk aku berminggu-minggu yang lalu...
"tak mao....... biaq rambut kembang..mcm shinga........"
last-last sabtu yang lalu... pegi pasar malam....dekat je ngn tempat bobot...so b pun pegi "Bobot"...
aku malas arr nk masuk ke dalam kedai gunting rambut yang ramai orang tu... di tambah
plak ngn rambut-rambut yang bersepahan di lantai... so tunggu je di luar sambil makan2 kuih masalodehh?( betul ke nama kuih tu )... sambil mencuci-cuci mata di persekitaran pasar malam... tengok gelagat manusia...
lame nye B bobot kali ni... apaaa laa dia buat tuh.. jenguk sket... alaa... ujung nye duduk.. tak nampak sangat.. tapi.. aishh.. lambat sungguh pakcik tu bobot....
sekali bila keluar dr kedai....
aku tekedu.... erkk... B? napa bobot botak??!!!!
heee.... suh lagi Bobot... Bobot... bobot ..botak arr senang.. lambat sket nak panjang....ish ade ke patut.....
tap yg sebenarnye kulit kepala xberapa sihat.. so pakcik tu suh bobot botak.. supaya dapat memberi pengudaraan yang baik kepada kulit kepala....

Cerita Gambar 2
gemok kan saya?? tu gambar 7 jan selepas balik keje... n pegi amik kunci umah...
letih dan lesu sangat.. tp nak jugak amik gambar sbb tu adalah "uniform" saya...
heeeeee....... sekarang saya dh mengumpul lemak2 di badan saya... dan jugak tyre spare...
maka.. saya berazam untuk mengurangkan nasi lemak kegemaran saya .... makanan berkarbohidrat terlalu tinggi... saya harus pandai mengawal pemakanan saya...
yeshh..... chaiyokk... chaiyookkk....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails