Thursday, February 19, 2009

nak buat jugak..


saya nak buat jugak..sebagai kenang-kenangan saya... dan sambungan dari tag pegnen...


1. WAS YOUR FIRST PREGNANCY PLANNED?
nope, terus lekat tu.. orang cakap bunting pelamin… Alhamdulillah.. walaupun tekejut aku terima jugak…

2. WHAT WAS YOUR SECOND CHOICE NAME FOR YOUR OPPOSITE GENDER NAME?
Adzri Irfan… hahaaa gelemer tak? 2nd baby bleh kut.. xpun dah ada nama lain plak…

3. WHAT WERE YOUR REACTIONS?
Tekujat… series tekujat… sebab mcm tak besedia lagi..ye la kan baru kawin then terus consive(betuike eja?) dan terima seadanya…

4. HOW OLD WERE YOU?
27 tahun..

5. HOW DID YOU FIND OUT YOU WERE PREGNANT?
demam selsema 2 minggu tak baik2.. pastu letih badan satu macam saja.,

6. WHO DID YOU TELL FIRST?
my hubby of coz.. masa kuar dari bilik Doc (p klinik sbb sesema x baik) pastu ckp kat Doc saya baru kawin bulan 8 tu Doc.. teru sdoc suh buat pegnen test.. sekali positif da… kuar bilik Doc muka blushing2… merah2 malu..kekeke.. sekali tingat balik lawak sungguh…

7. DID YOU WANT TO FIND OUT THE SEX?
of coz.. 1st time scan Doc dh btau “burger”.. pempuan la tu…. =D

8. DUE DATE?
23 May 2008

9. DID YOU HAVE MORNING SICKNESS?
1st trimester.. ayaq liyuq sendiri pun x boleh nak telan.. tak larat meludah.. (geli plak ngn ayaq liyuq sendiri)..kena plak time tu bulan posa.. ya Allah..siksa nya…. Bkul sampah kt opis tu penuh ngn tisu ja…

10. WHAT DID YOU CRAVE?
Craved.. buah delima ngan limau bali cicah ngan kuah rojak. buah delima makan sikit je.. 3ulas yg kecik3.. tu.. limau bali cicah ngn kuah rojak..tetiba kecur air liyur…

11. WHO/WHAT IRRITATED YOU THE MOST?
rasanya tak dak yg irritated kut… Alhamdulillah….

12. WHAT WAS YOUR FIRST CHILD'S SEX?
girl la..

13. DID YOU WISH YOU HAD THE OPPOSITE SEX ?
saya nak boy.. hubby nak girl.. sangat la sukanya dia bila tau girl.. saya tak kisah..saya nak boy.. hubby nak girl.. sangat la sukanya dia bila tau girl.. saya tak kisah.. terima dengan seadanya…

14. HOW MANY POUNDS DID YOU GAIN THROUGHOUT THE PREGNANCY?
kelo la.. about 15kg kut…

15. DID YOU HAVE A BABY SHOWER?
tadak..

17. DID YOU HAVE ANY COMPLICATIONS DURING YOUR PREGNANCY?
during pregnancy.. Alhamdulillah tadak.. bejalan dengan lancar… =)


18. WHERE DID YOU GIVE BIRTH?
Pusat Rawatan Islam Azzahrah


19. HOW MANY HOURS WERE YOU IN LABOR?
labor room .. masuk pukui 7pagi.. pukui 2.05petang kuar slps c-sect…

20. WHO DROVE YOU TO THE HOSPITAL?
enche dmint my hubby la… =)

21. WHO WATCHED YOU GIVE BIRTH?
Doc… kak acik (nama bidan tu)…n my hubby

22. WAS IT NATURAL OR C-SECTION?
c-sect… lepas dekat 12jam sakit… baby dah nak lemas.. tepaksa c-sec..kalau tak buruk lagi padahnya…

23. DID YOU TAKE MEDICINE TO EASE THE PAIN?
yap/ memula ingat nak normal..amik epidural dah.. pastu kena c-sect.. on half way c-sect aku jerit sakit ya amat…terus bius whole body…

24. HOW MUCH DID YOUR CHILD WEIGH?
2.95kg

25. WHEN WAS YOUR CHILD ACTUALLY BORN ?
1.50pm pada 7 May 2008 …

26. WHAT DID YOU NAME HIM/HER?
Aira Irdina Binti Adzmi Idham

27. HOW OLD IS YOUR FIRST BORN TODAY?
9bulan 1minggu 5hari.. heee

28. WOULD YOU DO IT AGAIN?
mesti.. Insyaallah.. lagi 2-3tahun kut…

9 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

isk iena!! ms tgh csec tu iena leh rasa eh? iskk ya allah...

then cmner?? citer citer..pengalaman tuh

azzamoro said...

ape lak 2-3tahun lagi kak ina, tahun depanla..heh heh

Salina Inzaghi said...

ejaan nyer: "conceive"

Elyn said...

erk tgk operate tetibe bleh rase sakit aiyoooo ....... haah cite la nnt!!

eiNa said...

tiara: penglaman paling ngeri n manis.. syg tak leh masuk camera jek.. ok, nnt sya cita k..

azza: takleh arr..nnt perut bocor.. =D bagi dia lekat bebetul dulu baru berani..skang kalau tgk scar tu mcm menakutkan jek...

kak nani: thank u teacher!! =D

elyn: okeh.. nnt kta cite ekk..

Mrs. Hasanif said...

erkkk takutnya klu kena operate...

hailmi said...

blog ko tak comey ar..hihihi

eiNa said...

tulus ikhlas nya ko..huhuu..
aku nak edit bebetoi xdak masa la.. curi2 ja nih.. last2 balik layout lama... kekeeke.. ko kan rajin, buat la kat aku...

hailmi said...

layout lama ni pun ok pe..aku rajin?blog aku pun guna standard template je..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails