Tuesday, December 12, 2006

lama suda...

Hulla...

Lama suda aku rasa tak mengapdet blog nih..
rabu yang lepas betolak dari KL dlm kul 10lebih ar jugak..
tekocoh-kocoh jugak sebenarnya...dlm keletihan dan kepenatan....
balik ngn whh (che Hi).. besama2 ngn bakal adik2 ipar aku..
sesampai di umah..sesudah subuh jugak la.. sbbnye telah merehatkan diri di Bukit Merah selama 3 jam.. tdo dlm gheta ler...

abah ngn mak dah siap baghang sumanya...beg besar..beg kecik.. aku beli hensepon baghu utk mak..=) x canggih sgt pun.. as long as mak n abah boleh contact each other masa kat sana nnt.. sbb hensepon mak pun bateri dia x betui... pagi 9 Dec.. tepat jam 7.30 mak dan abah turun dr rumah.. pepagi lepas solat subuh aja.. dh ghamai org dtg.. pak imam.. tok bilal.. org2 masjid.. lpas sarapan dlm kul 7 tu.. dah ready sumanya... tepat 7.30 bacaan doa dr pak imam.. doakan mak abah selamat pegi dan selamat pulang.. permudahkan utk beribadah... semoga segala2nya selamat...
tetiba aku rasa sgt sebak masa mak abah masuk gheta.. abis bacaan doa.. ada org azan.. sogha tok bilal tu plak shahdu je.. sunyi sepi..menghayati azan...mata aku pun dh bekaca2...
smpai di bayan lepas.. tabung haji.. suma nya selamat sejahtera...mak abah chek in hostel... kitorang tunggu pun xlama sgt...sbb mak abah nk berehat di hostel..

hehee..mak saya.. abah saya....
sepanjang aku di sp..xbyk sgt aktiviti..cumenye ari ahad tu dh gi survey kedai2 pengantin... tgk pakej..tgk baju..tapi?! kursusnye belum smpai.. :((
plann nk gi sabtu ahad tu tapi..sabtu dh telambat sgt..sonye insyallah buat next week..kat KL aje...mane2 pun sama ja...
gheja?! argh!!!!! **sak**




3 comments:

emi said...

aku pun ada pengalaman gak mak ayah g haji..siap aku sendiri yg azankan..tinggal berdua je ngan adik..masa tu br je lps spm tau..semua kena buat sendiri..

mazrah said...

aku pun sama..cuma aku tak azan sendiri la.. hihi :P

mak abah aku p haji masa aku form 4, tggl ngan akak n abg je..best gilerr...huehuehue...

ape pun, semoga semua selamat pergi dan balik n dapat haji mabrur...Aminnnn...

eina said...

=)

aminnnn....
kire ko hero la emi ehh? kan mazrah kan??

mzrh, nape best gilerr mase tgl ngn kakak n abg tu? mesti byk projek jalan nihh... hehee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails