Monday, September 24, 2007

BONGEK?!

mane datangnye pekataan Bongek ni aku pun tak pasti..
yang aku tau skang ni ramai org menggunakan bongek.. sket-sket bongek...
hehee... yang aku ingat aku mule gunakan Bongek tu bile aku geram or nk marah or nk impress kan perasaan...
dan penah jugak aku letak status aku kt YM as Bongek.. dan smpai skarang aku rase dh ramai menggunakan pekataan Bongek...

masa memula aku guna Bongek dlm kamus idup aku.. aku sll gaduh ngn Bi... sikit2 Bongek..
pastu emi cakap Bongek tu ada di Rembau? eh emi kan....
sekarang ni pun aku rasa ramai dah gunakan bongek.. even kak lang aku pun dh pandai cakap Bongek.. =P
ntah pengaruh ape arr yang aku bagi nih... tapi kan.. ntah2 sblum aku gunakan bongek ni dh ramai org guna kan eh? xkisah laa...bukan nya kena bayar pun kalau guna kan pekataan Bongek tu... cuma terasa keunikan Bongek tu besh...

lagi satu kan.. bila kta ckp Bongek.. bongek..bongek... dengan penuh expresoooo .. dapat rasa kepuasannya!!! hehee


ps: entry ni hanyalah untuk melepaskan perasaan yang sedang nak membuang segala isi perut melalui mulutnya... blerghhhhhhhh

12 comments:

DarkWan said...

ahaha. bongek trendsetter. tapi bongek tu berjantina lelaki.

untuk pempuan, kita sebot - bonegells. contoh ayat.

"yo! bonegells."

penuh semangat pendidikan jasmani sekolah rendah gittuh. ngiahahahaha.

mazrah said...

kihkihkih...

memandai aje darkwan. :P

aZLiNa said...

huhh!!!
komplot ye kamu!!
bwekk..

emi said...

apa la bongek..mmg da lama pun org sebut bongek tu..sjk aku sekolah lg org da sebut..mmg la kat rembau,tp aku sendiri tak igt sama ada aku da penah spi ke blm kat sana :D

aZLiNa said...

ye la.. org sebut bongek tu sbb tu name tempat..
bkn sebab menunjukkan ape2 perasaan mahupun tekanan perasaan.
kan?

emi said...

silap tekaan anda puan eina..org sebut bongek tu mmg sama maksudnya dgn apa yg puan eina ingin sampaikan

aZLiNa said...

ye ler.. ye ler..(nada xpuas hati nih!)

ikut suke ekau ler.. =P

emi said...

hihihi jgn la marah puan eina..bln2 pose tak baik marah2

mazrah said...

tak baik gaduh2 la bulan pose ni korang ni...

emm.. perkataan bongek (digunakan bkn utk nama tempat)memang dah lama orang gune. dari kecik dulu dah guna perkataan tu. cumanye tak digunakan sekerap eina menggunakannye.
jadi la perkataan tu macam em,serasi(?) dgn eina... ehehe..

rasenye itulah penjelasannye.
*seperti bagus jek aku ni. hihi.

hepi pose!! :D

DarkWan said...

pasal bongek pun nak gaduh. huh. bonegellss!!

:p :p :p

aZLiNa said...

mane de gaduh..
ler... ler.. ler.... bwekkkk

hehe..

hepi pose jugak!! (",)

tHeMiNt said...

...lalalalaaa... helleh... bongek tu kalau hampa nak tau zaman pemerintahan melayu melaka dulu dah digunakan... cuma ia hilang seketika semenjak kewujudan perkataan 'hampeh'... tp, semenjak 2 menjak 3 menjak nih... 'bongek' telah menjelma semula dalam usaha menjadikan 'bongek' itu popular kembali dikalangan kita... hish, apa aku meghapu ih....

selamat berposa...

ps: helleh... mcm posa sgt... hehee... =D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails