Thursday, August 17, 2006

emo...ELMO.. sesame street.. =)

hoolaaa..

aku bukan la emotional smlm..
aku hanya nak menyampaikan ape yg aku rase..

aku dh mmg agak..akan jadi dan mmg dah besedia pun..
bende ni pade aku bukan laa luar biase..
cara kita handle je..anggap je gangguan2 tu sebagai angin yg betiup...
kalo kencang angin tu... ribut la jadinya..
kalo pelahan ..sepoi-sepoi bahasa laa jadinya...
pekara mcm tu adalah biase yang belaku pd sume org...
yg penah bekapel..setahun..due tahun.."tige tahun"..
mestilah ade kenangan derang sndiri..
tak kisah laa manis ke..pahit ke.. masam ke..
tapi tu sume dah jadi KENANGAN....lebih tepat lagi adalah SEJARAH....
boleh ke kite ulang SEJARAH??
dedulu sekolah belajar sejarah kan... macam mana Malaysia nk merdeka..(semangat nk merdeka nihh.. nk cr bendera nk lekat kat CHe Bu) bla..blaa so on..so on..

tapi, boleh ke kite ULANG SEJARAH??!!

secara logiknye...sejarah mmg tak boleh diulang...
so jangan laaa kte mengharapkan sesuatu yang MUSTAHIL...
tak kisah laa kalau kte cakap dulu lain...sekarang lain..
yelaa...dulu ko punye..skarang aku punyer....hehee...
mmg ade istilah DULU LAIN SEKARANG LAIN...
sbb dulu lain sekarang lain laa boleh jadi sejarah...
kalao dulu tu adalah duluuuuuuuuuuu je.. tak lain-lain..
meants xde pekembangan ... xde kemajuan... xde perubahan...
sbb tu laa kte kena hargai ape yang kte ade..
ape yang kte perolehi...jangan sesiakan apa yang kte ade sekarang...
pagi td dlm kete aku dgr KRiLL - topik pagi era... kate..
"hargailah pasangan anda"...
mmg pun betul...mase kte dgn dia adalah sgt beharga..
hargailahh... tak de benda yg lebih beharga sebenarnya....
mungkin hari ini kte ngn dia.. mane tauu esok die xde ke..kene pegi outstation lame ke..
so mase die xbesame kte tu..kte akan rase kehilangan ..kesunyian.. walaupun utk beberapa ketika...

dlm sesuatu pehubungan mmg kena ade kejujuran..
dan KEJUJURAN itulah yg mengeratkan lagi kemesraan..
mengukuhkan lagi sesuatu ikatan...
ape aje yg tejadi kt die.. dia akan refer aku dulu..
kejujuran yang ada pada dia laa yg buatkan aku sangat sygkan dia..
dan yakin dgn dia..i lurv u so much..abang... =)
abaikan je gangguan2 dr luar tu...
alasan nk berkawan..nk jumpe..nk bagi barang lame..
bende tu dh tak layann laa....
kan dh jadi sejarah... tepulanglaa mcm mana nk jage sejarah tu..
sesetengah sejarah dh reput..hanguss...ape pun begantung pade diri sndiri.
yang dh lepas tu lepas la..
biarlahh menjadi kenangan... mmg laa payah nk hidup dgn kenangan...
even aku sndiri penah mengalaminya..
tp sume tu kte kena hadapi..hadapi dengan senyumann..... =)
walau pun payah..walaupun sakit....

so "U" have to be strong... STRONGER THAN YESTERDAY!!!
kan mazrah?!!kan yanie.. hurmmmm..

dh kre nasib baik I nasihat "u" tauuu...."u" kena kawal perasaan sndiri...
jangan nak main serang orang je...sblm nak buat sesuatu..lebih baik pikir dulu..
memalukan diri sendiri atau tak...
pesan I secara baik lagi... jangan ganggu kebahagiaan orang lain kalau diri sendiri tak bahagia..
usahalahh cari kebahagiaan U tu... kebahagiaan tak kan datang dengan sendiri.. dan bile dah bahagia..bile dah dpt pasangan lain tuu..hargailah pasangan U tu.. BELAJAR DARI KESILAPAN...


abang...
thank you so much,i know how deep u love me... =)
muahhhhhh... bushukkk....

4 comments:

mazrah said...

la,la,la.la..la,la,la,la...
elmo's world..
:D

yup,betul...
sejarah mmg TAK BOLEH diulang.
terigt blaja sejarah dulu (the most sangap subject)hehe..

tu la manusia,susah nak menghargai apa yang ada.bila dah takde,baru terhegeh2 nak menghargai.i rase, tu nature manusia,tapi,pepandai la kawal perasaan tu,jgn sampai mengganggu kebahagiaan org lain kan eina kan...tp tu la,dh jadi nature manusia jgk,pentingkan diri sendiri,sampai kadang2 tak terlintas kat fikiran dia yg dia merosakkan kebahagiaan orang.
sabar ek eina ek...dugaan tu..
the most important thing skang "eina n mint".yg lain2 tu blur2 kan je...

***eina,tak dpt g kl...uwaaaaaaaa
:((

eiNa said...

hehee.. thnx 4 ur advice,windu sgt zaman2 lepak dlm bilik smbil dgr lagu... smbil borak2...kan mazrah!!tp tu dh jadi sejarah jugakk..kte tak leh buat lagi cam tu....

arkk!!asal x jadi dtg KL plak??!alaa... =(

mohd themint said...

kat sini ada jual ghoti teloq dak? lapaq nih... =)

eiNa said...

hishh budak bongekk nih.. p main jauh2 arr...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails