Thursday, August 10, 2006

kesibukan atau kemalasan?

mana satu betul?
sbnarnye aku sibuk.. tapi sibuk aku tu boleh dlm kawalan lagi la...
sibuk aku bukan laa mcm sibuk VVIP.. sibuk aku sekadar merayau2 dalam tenet...
bukak jobstreet.. bukak bahagian employers..agak bosan..bukan bahagian jobseekers.. jobseekers ke aku ni???ntah la.. agaknya kut... bahagian employers ke aku?? ye kut... sbb dlm masa sebulan ni aku nye candidate shell dh selected..candidate HP tgh dlm pipeline interview.. haihhhh....dulu katanya aku ni recruiter untuk shell aja.. skang ni dah melarat-larat ke HP la pulak!!ape cite aku pun pening... masa nk suh aku jd recruiter tu..bukan main cakap..aku utk shell requirement je..candidate pun local je.. alih2 scope makin besar la plak... hurmmmm.. tu la.. kalo cakap ngn orang yang bahasa dia memang bebelit tuu.. nak wat camana kan... terima je la.. sbb tu laa antara satu alasan aku tgk bahagian jobseekers.. apepun..aku wat keje setakat aku mampu je la kann.. nak push aku lelebih... harap maaf la yerkk....

hurmm.. weekend ari tu aku happy sesangat..
sabtunye pi tempah baju untuk pakai hari raya ke-lima...
ahadnye plak pi tengok umah baru kat bandar baru bangi..kat seksyen 8...
ingat nak besihkan umah..basuh..tapi alih2 kak long ajak gi Nilai 3...
hehee.. besh jugakk.. leh tengok baju untuk buh dalam "talam" ... heheee...
memula dpat kain untuk enche bushuk tu..warna biru muda terqoise.. cantik sangat....aku suka kaler tu..enche pun suka...tapi bila time nk cari untuk aku.. tak jumpa la plak yang aku bekenan,
makanya...jalan2..jalan2..dan jalan2....sampai la tejumpa satu lagi kain kale biru muda...muda yang sangat cantik.. yang ni ada offer lagi..beli sepasang baju pempuan dapat untuk sepasang baju lelaki pecuma....elok laa harga dia pun leh tahan jugak kannn...sonyer beli la baju yang itu..
kan dah jadi baju untuk enche 2 pasang..
last minute...tekad nak cari baju ghaya yang sama kaler ngn baju yang masa beli memula tu..
alaa.. yang warna terqoise sket tu.. banyak kedai aku pi..sambil intai kain yang dlm plasttik tu..alih2 akak pembantu kedai kain tu nampak ..dia pun pilih kain untuk aku..
yang cantik jugakk..heeeeeeeeeeeeee .. =D
balik umah aku senyum smpai ke telinga....suke suki..sangat...
peh tu weekend dpan ni gi anta tempah baju raya...
upss... sibuk pasai baju ghaya..posa tahun lepas aku tak ganti abih lagi nih...arkk!!!!
next week kena start ganti dah ni...huhuuu....


okei la..
got to chaioo...
peace to all....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails