Monday, October 09, 2006

satu kejadian.. satu kenangan.. satu hari..

Kehilangan ku dirasai rupenyer…(winkkk winkkk 2 all...)
(^ _^)
Meh nak cite kenapa aku menghilangkan diri..
Selasa bersamaan dengan 3 October 2006.
On da way balik keje..mase tgh jammed bangat…
Sedang aku follow kete..biase la kan, tgh jammed mane leh lelaju…
Sambil nyanyi nyanyi ikut lagu .. smbil duk membebel sesorang…
Sambil duk “peghati” kirik dan kanan…
Tapi tetap berhati-hati la kan..
Aku kan pemandu berhemah…
Sejap jalan..sejap break… sejap jalan lagi..sejap break lagi…tak lebih dari gear 2 la kan.. (Gear kene mentioned sbb aku bawak manual.. heheee….)
Tetibe.. “GEDEGANGGGGGG” sambil tesengguk kepala aku..
“Allahuakbar….mak kau ape tuu..” tgk back mirror satria kuning dah kisss buntot Che Bu..
(tarik hand break.. sambil pasang lampu hazel.. kuar kete ngn hensepon… dgn keadaan yg agak marah)”Asal akak follow rapat sangat??? Dah tahu jammed jgn le follow rapat2… dh tu laju plak tu.. kalau slow tak de teruk kete saye ni hah”
Akak tu tediam.. sambil tangan menggigil2… (series gigil.. muke pucat lesi..)
“Ape no phone akak”
013272***4.. – 3 kali aku try call..
“ tak dapat” akak miskol saye..
Die pun miskol aku balik ler…
Dapat.. tp bukan no yang die kasik kat aku.. belakang die tkar satu number.. jaahat nye akak...nk tipu aku..
“Sape name akak?”
Mellisa…(name sedap… tapi gumok,kata aku dlm hati.. maghah punya pasal kan..biase la.. dalam hati.. cehh tak guna punya pempuan ade hati nak tipu aku..)
“Ok.. saya tanye workshop ape2 hal .. repair akak bayar.. kaalu tak saye report polis.
Ok..ok..kate akak tu ( tak leh sembang lelame sbb tgh jammed walaupun dalam hati aku sangat tak puas hati lagi…
So.. jalan je cam biase.. tetibe.. die ikut lane kanan sekali potong aku..cesss….
Aku terus bagi signal follow die..,bukan niat nak langgar dia balik pun.. rapat je aku ikut… siap sempat “snap” beberapa keeping gambo kete die.. takut die nak lari siap ngn plate die aku close-up…



Sampai dekat tol sungai besi aku kol die lagi..
“akak benti tepi.. saye tunggu tepi hentian sg besi”
Die pun ngan takut2 nye benti… sambil aku tak berape puas hati lagi.
Akusuh die bayar skang atleast RM150.. die tanak.. ok fine.. aku cr workshop..estimate harge.. then die akan bayar tapi tak lebih dr RM 200. kalau more than that.. repot.. aku tak kisah pun kalau repot polis.. sbbnye bukan aku yg salah.. kalau repot polis sah2 die kene bayar 300 kompaun.. ganti bumper aku lagi.. huhuuu..
Nyway..aku masih ade belas kasihan.. skang pun dah settle..die bayar.. siap dapat duit minyak lagi…
Che Bu dah berbontot baghu…. Kilat lagi hahh bumper tu….

Rabu
hari menguruskan kete .. pegi antar kat workshop USJ..Gi kacau Bie kat tempat keje… estimate bape.. akak tu bank in..aku pun balik

Khamis & Jumaat
demammmm…
gastric….
Low blood preassure…Dapat cuti sakit 2 ari…..

weekend... cam biase la....ngn enchek busuk tuh...
huwaaaaaa puase tahun ni aku banyak tinggal....
tapi tettap nak raye dengan semangat yang "lain"...

** tajuk tu xde kene mengene pun ngn hape yg aku update nih... **


4 comments:

DarkWan said...

low blood pressure je? tade cite disebaliknya ke macam kat jusco tu.

huhuhuhuhu

eina said...

hakks...
kat jusco?ape ar..lupe...ko tambah lew...

Adzmi Idham Abd Halim said...

cian dia cakit, 'oghang tu' tak mai tengok pon...

wooo... bontot che bu kilat ya... mentang2 balik ghaya naik che bu... weekend nih (haghi sabtu) bagi kuat eik... nak kena berjalan jauh nih... nak caghi memacam kat Jln TAR tu ar... kalau tak mo posa, ajak la saya sekali... hehee... =)

eina said...

"oghang tu mmg pun.. bongek... =P"

heehe...tak malu tak mau posa...
tak posa tak bagi baju ghaya...
tapi org pun dh byk tgl posa ar...
(lalaalaaa.....)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails