Wednesday, November 10, 2010

kilogram..

untuk kenang-kenangan aku..
seingat aku masa aku tadika.. aku lah yang paling ringan.. dalam lebih kurang 20 kg jek..
pas tu masuk sekolah rendah.. masih lagi yang teringan..
siap masa darjah 2, di Sekolah Kebangsaan Jejawi.. lepas aku eksiden moto.. cikgu Mas Mona boleh dukung (cempung) dari depan gate ke kelas.. even aku nak ke toilet pun dia tolong anta.. *mana la cikgu Mas Mona skang nih..) masa darjah 4-6 memang berat aku maintain..aku rasa masih dalam 20kg lebih ..
sampaikan gelaran aku ialah cicak kobeng..  geng2 SKJ aku tau sangat la.. norazlina -cicak kobeng.. hahaaa..
tah tak cukup zat kut aku time tu, tapi aktif jek .. siap main hoki , menang peringkat negeri bagai..

ok, then masuk sekolah menengah... biasalaa time tengah membesar.. start period pun time form2 .. masa tuu baru laa nak menggemokkan diri.. tapi aku tak track.. aku rasa memang aku gemok pun dan suka pakai baju2 besar.. ala , masa tu kan tengah kecoh rappers .. baju nak besaq2.. labuh2..
ingat lagi aku belasah pakai baju kakak2 aku.. baju kak lang la yang jadi mangsanya..
time form 5, aku rasa masa tu berat aku paling berat kut.. 50kg lebih.. tengok gambar dulu2 macam.. huwaaa gemokknya aku.. ngan cemin mata besar.. ngan gemok.. ohh tidak!!!!

ok, abih SPM badan aku masih maintain at +- 50kg laa.. sampai aku matrik kat KMK pun. that time aku rasa macam sesuai la kut ngan tinggi.. ahaks.. maintai la sampai ke UTM ..tapi masa dekat2 final year.. tetibakan putus chenta la kononnya.. mendadak sehh aku kurus.. from 50kg ..toooooo cuba teka!?


45kg? takkk....



40kg...? tak...


35kg... okeh... just imagine betapa langsingnya aku masa tuh.. nanti balik SP aku nak scan gambar2 aku tu yek.. =) seluar jeans size 25 tuh..


lepas dah grad, convo..start keje.. n berchenta semula wahh... dah gemuk balik dah.. :P
tapi aku xrajin nak p timbang berapa kg.. aku cuma tau masa kawin berat aku dalam 42 kg.. peha kecik..suar jeans size 26-27 jek..bleh jadi ratu kebaya tuh... kihkihkih...
.. lepas kawin kan aku peknen teruss.. tau2 aku peknen timbang la berat.. masa tu berat aku 45kg...time peknen aku berjaya menggemokkan diri dengan jayanya.. from 45kg to 70kg.. :p lepas pantang aku pun check berat.. bejaya mengurangkan kilogram ke 52kg balik..dah tuu..kompem la suar jeans aku yang slim fit tu tak muat...
aku kena laa kuruskan balik.. tapiiiiiiiiiiiiiiii.........even Aira dah 2 thn lebih punnnnnnnnn berat yang aku target untuk 45kg tu tak tecapai!!!
berat sebenar sekarang 48kg...(baru medical checkup kan..ofcoz tau..) nak kurang lagi 3kg jek pun.. tpi apsal susah sangat nak turun ehh..ke dia dah jadi lemak tepu kat  peha ngan perut tuh? kekekekee...
 ok lahh.. aku berazam untuk kurus balik tak pun, maintain je laa . jangan sampai 50kg lebih sudah..

ps: aku tengah cari gambar2 yang sesuai untuk diletakkan dalam kategori memasing,  balik nnt aku cuba cari gambar bersesuaian..wat masa skang ni jek ada.. :P


tahun 2005 nih,kat sunway pyramid masa ni berat adalah 40kg..xde full body tak nampak sangat ...

ni peknen cik aira tengah sarat dah ni..dlm bln 4 2008 kut.. gemukkan..

4 comments:

Diyana Zulkifli said...

ala.kak ina..mane gemuk pun.hehe.klu kak ina rs kak ina gemuk,donut ni apatah lagi..gedempol..obesiti..maha karya gemok la kot.hahaha

kinna said...

a'ah..gemuks sungguh ms ngndung aira,ek..
sy lom penah mencecah 70kg lg..

lily lotus said...

slim betul ina :) beza betul dgn aira yg chubby itu. tapi ly suka dukung dia..baru terasa dukung budak..eee geram

alyyani said...

penah kena gelar bini popeye or plywood tak? hehhe... 48kg, still slim shady lg tu eina :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails