Friday, April 03, 2009

...OT di malam Jumaat...

huarghh... menguap sebesar besar mulut neh..
ngantuk nye ari ni.. mana tak nya,semalam kan malam jemaat.. buat overtime ler..
overtime nye ialah Aira tak leh tdoq.. tengah2 tdoq batuk sampai muntah muntah...
nafas pun dh bunyi kahak.. geramm nya kat kahak tu.. mcm nak korek bg muntah n kuarkan semua kahak dia..

bila x sehat, Aira mula la merengek n merap.. tdo tak nyenyak.. kejap2 batuk.. pastu dia marahkan batuk tu ..dia nangis.. kalau la ada alat yang bleh kuarkan kahak.. nak saja aku beli..
asyik batuk saja Aira.. mmg duk Nurseri ni, ini laa bahana nya.. senang sangat dpt penyakit.. ntah bila Aira nk dpt baby sitter yg lebih baik ntah... cian anak mama nih...
tetiap bulan mesti dpt penyakit.. x sesema.. batuk.. x batuk ...demam.. x demam.. idung berair.. tensiiii tengok mcm tu..
tp time dia sehat.. mama laa paling happy sebab... dia aktif main.. makan pun beselera.. tpi time dia sakit.. mama laa yang paling susah hati.. makan pun xlalu (Aira xlalu makan..mama makan cam biasa saja..) nak bagi dia makan skang punya la susah..

rasa nak saja transfer kan batuk Aira kat mama.. boleh x cam tu?!

6 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

tuh lah.. bila anak demam .. tak keruan ar kita kan..

ayra pun dok batuk n selesema .. dh seminggu dok mkn ubat..

aunty mzrh said...

cian aira.. get well soon ok comel..

Elyn said...

sian aira muntah2 plak..... eina mmg gitu kalo antar anak ke nursery... penyakit berjangkit ni x le nk elak.... tp kesian kat budak br nk baik dtg blk penyakit tu..... sabar ek!!!

eiNa said...

tiara: tu laa..tengok dia batuk kita plak yang risau..

aunty mzrh: thank u..

elyn: btul tu, pas satu..satu penyakit dia..

yaNadzuL said...

dulu masa danish umo aira nih memang susah nak bg makan..dia paling lalu makan kentang kfc..bubur mcd..dan ayamas..yg mama dgn maktok dia masak jangan harap la nak makan..

dan aktiviti harian saya lepas tu..nak bg anak makan punya pasal pi la beli bubur mcd yang jauh gila dari rumah..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

tu la skang ni musim x tentu..sekejap panas sekejap hujan..seb baik nuha berdaya tahan kuat :D Alhamdulillah..moga cepat sembuh!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails